Dag 54 zondag 11 sep richting Sheridan Lake

11 september 2022 - Sheridan Lake, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag hebben we maar 44 km te fietsen en het is koud in de vroege morgen. Redenen genoeg om wat later te vertrekken. Om 9.15 zijn we gestart met de dikke jas aan, een fleece trui en een shirt. Ook de lange broek ontbreekt niet. De temperatuur stijgt en al vrij snel zien we eruit als Tour renners met onze strakke pakjes. Het is een aangename temperatuur en de wind draait van schuin van voren naar schuin van achteren. We stuiven met gemak een schildpad voorbij.

Schildpad

Hij trekt zijn kopje terug in het schild maar hij moet toch weten dat hij van ons niets te vrezen heeft. De kans dat hij overreden wordt door een auto is ook minimaal, het is bijzonder rustig en bovendien lijkt het erop dat hij net overgestoken is. Ik pak hem op en zet hem iets verder van de weg. Na deze heldendaad vervolgen we onze weg.

Een uurtje later rusten we even uit als er ook een auto stopt. Ik steek mijn duim op om aan te geven dat alles ok is. Ze stappen uit en vragen waar we vandaan komen etc. Mark en Linda fietsen volgend jaar in Europa. We worden uitgenodigd om bij hun op bezoek te komen in St Louis. Het is niet ver verwijdert van onze route dus dat gaan we doen. We wisselen telefoonnummers uit en dan is het tijd om verder te fietsen.

Na een half uur zijn we op onze bestemming in Sheridan Lake en slapen in de kerk.

KerkKerk

Er is niemand aanwezig maar de deur is open en er hangt een briefje op de deur dat fietsers welkom zijn. Er is een keuken dus ons fornuis blijft ingepakt.

Voor foto’s van het landschap verwijs ik naar de foto’s van gisteren.

1. Mia Litjens:
    12 september 2022
    Ha Wies en Ton,
    jullie zijn weer goed op weg, al gaat het niet alle dagen van een leien dakje.
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen en zo het fietsavontuur te volgen.
    Blijf goed eten anders waaien jullie nog een keer van de fiets af!
    Groetjes xxx
  2. Anneke:
    12 september 2022
    Al weer een nieuwe dag. Deze keer wat relaxter. Leuk die ontmoeting en uitnodiging om naar St Louis te gaan. Zeker doen. Groetjes, Anneke en Frans