Dag 56 dinsdag 13 sep richting Great Bend

13 september 2022 - Great Bend, Kansas, Verenigde Staten

Zijweg van de Highway

Ben heeft ontbijt gemaakt en brengt ons terug op de route. Om 13 uur bereiken we onze geplande eindbestemming. De overnachtingsmogelijkheden in het stadspark vallen tegen, geen toiletten en geen douche. We kunnen ook nog naar een hotel als we dat willen. We gaan onze volgende dag plannen naar Great Bend en zien dat het morgen hard gaat waaien, heet wordt en dat we 100 km moeten fietsen. Onderweg is er 1 plaats waar we kunnen eten maar niet slapen. We overleggen hoe we dit probleem oplossen en plotseling stopt de Sheriff, altijd aanwezig als je hem nodig hebt. What is the problem? We worden naar Great Bend gebracht. Stay safe, don’t risk your Life.

Met de Sheriff op de foto

America is nice to us. Again and Again. Het valt op dat Amerikanen echt om je geven. Niet alleen de sheriff maar ook mensen die je in het verkeer voor laten gaan. Mensen die je toevallig ontmoet en je uitnodigen om te eten en te slapen. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. In de steden zal het wel anders zijn maar daar fietsen we niet. We zijn echte countryboys (en Girl).

We overnachten in het Travelers Budget Inn waar we de weerberichten bekijken.

Het gaat hard waaien uit zuidelijke richting de komende dagen. We fietsen oostwaarts  maar we willen ook niet van de fiets worden geblazen. Even in de gaten houden.

De volgend foto is gemaakt bij een concurrent van McDonald. De mensen bestellen en het eten wordt gebracht. Het eten wordt ter plaatse opgegeten.

Buiten bestellen en op de plaats opeten

1. Hein Ariesen:
    14 september 2022
    Alweer een week onderweg in deel 2. Knap hoe jullie de moed erin houden. Wat een avontuur.
  2. Anneke:
    15 september 2022
    Soms zit het tegen maar nu zit het mee. Aardige mensen zijn er overal, ook in Amerika. Succes met het vervolg.
    Groetjes, Anneke en Frans