Dag 6 richting McKenzie bridge

19 juni 2022 - McKenzie Bridge, Verenigde Staten

Alice heeft haar uiterste best gedaan bij het maken van een heerlijk ontbijt. Granen met warme melk, geroosterd brood met roerei. De granen hebben de hele nacht in een slowcooker gestaan. Maak je geen zorgen dat we hier verhongeren.  Ik ben gisteren wat erg negatief geweest voor wat betreft fietspaden. Mijn excuses. George heeft ons de stad uit geleid over prachtige fietspaden door parken en langs de rivier. Met enkele routeaanwijzingen en een hartelijk dankjewel hebben we afscheid genomen. Prachtige mensen. We rijden langs de McKenzie rivier richting een brug die ons verder leidt naar Sisters dat we dinsdag hopen te bereiken. Na de brug begint de klim. Daar denken we twee dagen over te doen. We slapen dan op een campsite waar geen voorzieningen zijn. Vroeg de tent in want ons zaklampje kan niet lang licht geven.

Vanavond slapen we bij Brian een civiel ingenieur. Als we aankomen staat de bbq al aan met kip en lekkere gehaktballetjes. Brian heeft een huis gebouwd waar we nu overnachten. In 2020 heeft in de McKenzie vallei een enorme brand gewoed. De meeste bomen zijn zwart geblakerd zo ver het oog reikt. Het moet een hel geweest zijn voor de bewoners. Vele huizen zijn verloren gegaan maar zijn metalen huis is gespaard gebleven. De herbouw in deze vallei is in volle gang hoewel er nog overal noodwoningen staan

1. Anneke:
    20 juni 2022
    Jullie zijn enorm goed bezig en er zijn toch heel vriendelijke mensen die je zo ontmoet. Super, die ontmoetingen. Vandaag dus nog flink klimmen. Succes, gaat zeker lukken. Groetjes, Anneke en Frans
  2. Agnes Amkreutz:
    20 juni 2022
    Sluit mij bij de reactie van anneke aan .gr agnes en ger
  3. Huub en Ien:
    20 juni 2022
    Wat een prachtige ervaringen, om nooit te vergeten. Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Lieve groet, Huub en Ien
  4. Geke en Wim:
    20 juni 2022
    Idd. we sluiten ons volledig aan bij de reacties. Super mooi en dat op de fiets. Zi beleef je intenser. en dan de contacten die zeer waardevol zijn. Overal zijn aardige en lieve mensen hebben we ook onlangs gemerkt in TR.
    Ga zo door!
    Lieve groetjes
  5. Mariëtte Voorpijl:
    20 juni 2022
    Er wordt goed voor jullie gezorgd indrukwekkend verhaal over de brand in de vallei. Groetjes Leo en Mariëtte.
  6. Robert:
    20 juni 2022
    Wat een mooie natuur en wat een mooie mensen die jullie ontmoeten! Kan ik zo’n tocht niet eens met Rosi en de unimog maken?
  7. Mia Litjens:
    21 juni 2022
    Even een paar reisdagen bijgelezen. Wat een mooi avontuur Wies en Ton. Petje af, ik fiets graag, maar ben meer van de luxe variant 🙈