Dag 75 zondag 2 okt richting Marion Kentucky

2 oktober 2022 - Marion, Kentucky, Verenigde Staten

Wies maakt een ontbijt met serials, banaan en ananas. Alles uit pakjes. Aan de kleur van de banaan leid ik af dat dit al lang in de tas zit.

Op weg naar onze eerste koffiepauze

Shotgun Eddy’s

bij Shotgun Eddy’s zien we trailers met paarden en trailers met Quads die hier in de onmetelijke bossen gaan rijden of crossen. Het is zondag en schitterend weer dus naar buiten met het gezin. De hele familie gaat paard rijden.

Paard rijden met het gezin

Een jongetje van 3 jaar wordt door vader op het paard getrokken. Papa is de “Elevator”, de lift. Ze hebben allemaal plezier. Dat heb ik gisteren van de Highschool Band niet zo ervaren.

De route is behoorlijk heuvelachtig. We hoeven nog net niet af te stappen maar de laagste versnelling wordt toch meerdere keren gebruikt. Een aanslag op onze knieën.

HeuvelsHeuvelsHeuvelsHeuvels

In een bijna verlaten Elizabethtown gaan we lunchen. Je kunt aan de buiten- en binnenkant zien dat het restaurant betere tijden heeft gekend. Het broodje spek met ei en kaas smaakt echter lekker. Er wordt nog gratis koffie nagevuld wat in de USA normaal is. Een refill heet het.

We steken de Ohio rivier over, een van de grootste rivieren van de USA en ik voel me op het water in mijn element.

Dorp versiert met fietsenDe Ohio rivierFerry

De zeilen ontbreken maar er is wind midden op het water. Jammer dat het van korte duur is. Met de oversteek arriveren we ook in Kentucky.

Kentucky

De 9e staat tijdens deze tocht.

De herfst heeft het verfblik al open staan. Nog niet kleurrijk maar het begin is er. Morgen ga ik er meer op letten.

Nog 20 km dan stoppen we in Marion en slapen in de kerk.

Kerk Marion

We worden welkom geheten door de pastor, een jonge kerel die iets verteld over de geschiedenis van de kerk.

Pastor

Na het fietsen drinken we altijd een biertje maar gisteren zaten we in dry county en biertjes waren daar niet te koop. We zijn vandaag snel doorgefietst en gaan de schade van gisteren inhalen. We hebben het ook verdiend na al die heuvels en 80 km. De betere restaurants hebben bier maar die zijn niet te vinden in deze wereldstad met 3000 inwoners. Dan moeten we morgen de schade van 2 dagen inhalen.

1. Anneke:
    4 oktober 2022
    Wat weer een geweldige beschrijving van jullie dag. Mooi, dat we met jullie kunnen meereizen.
    Proost en een lekker pilske.