Dag 76 maandag 3 okt richting Sebree

3 oktober 2022 - Sebree, Verenigde Staten

Er staan verkiezingen aan te komen en er is wat te kiezen. De sheriff, burgemeester, rechter en gemeente raadslid.

Verkiezingen

Dan lopen wij toch ver achter in onze democratie.

We fietsen door een oud mijnwerkers dorpje. Het standbeeld zou ook in Landgraaf kunnen staan.

Standbeeld

Het dorpje is op sterven na dood. De hoofdstraat getuigd van vroegere welvaart maar de winkeldeuren blijven voorgoed gesloten.

Alleenstaand oud postkantoorOud mijnwerkers stadje

Het landschap is heuvelachtig met veel grote bossen. Onderweg kijken we naar de beginnende herfstkleuren

De herfst doet zijn intrede

en tussen de bomen zien we een jaknikker

Jaknikker

waar het naar boven gepompte gas gescheiden wordt van de olie en afgefakkeld wordt.

De akkers komen terug op onze route. Waar de sojabonen gestaan hebben is de akker mooi glad, mooi geschoren.

Hier stonden Sojabonen

De akkers met de maïs is getransformeerd in een stoppelveld.

We arriveren in Sebree waar we in een kerk mogen slapen.

Kerk Sebree

1. May en Corry Derks:
    4 oktober 2022
    Hallo Ton en Wies.
    Iedere morgen lezen we jullie belevenissen. Jullie hebben wel veilige slaapplaatsen gevonden! We wensen jullie nog vele succesvolle kilometers.
    Groetjes May en Corry
  2. Anneke:
    4 oktober 2022
    Jullie zijn wel kerks geworden de laatste 2 dagen. Leuk, grappig. Zouden we hier ook kunnen doen.
    Het standbeeld zou zo in de plaats van d'r Joep kunnen komen.
    De herfst slaat hier ook toe. Prachtige herfstkleuren.
    Geniet van jullie reis.
    Groetjes, Anneke en Frans
  3. Anke:
    5 oktober 2022
    Flinke heuvels de afgelopen dagen, fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben :)
    We beginnen jullie te missen, nog een maandje!
  4. Marlene:
    5 oktober 2022
    Wat ik ook zo leuk vind aan t lezen van jullie reisverhalen, is dat ik zo van alles te weten kom over Amerika en zijn inwoners. Verrassend, dankjewel!