Dag 77 dinsdag 4 okt richting Utica

4 oktober 2022 - Utica, Verenigde Staten

Om 8 uur staan we op maar we zijn niet eerder weg dan 11 uur. Wat doen we dan in die drie uur? Behalve wassen en ontbijten gaan we de route plannen tot zondag wanneer we overnachten vlak voor de Appalachen, in het stadje Berea.  We hebben wel iets gepland voordat we vertrokken in Nederland maar een Warmshower adres en een camp ground bevalt ons achteraf niet. Ook vanwege de koude morgens kiezen we voor hotels. Daar zit het probleem, de hotels zijn bezet op vrijdag en zaterdag als de verliefde stelletjes niet bij mama willen slapen. Uiteindelijk hebben we toch geboekt dichtbij onze route en de afstanden zijn te doen. Hé hé dat is een opluchting. We kunnen gaan fietsen en we hebben ons probleem opgelost en we hebben een prachtige route en het is mooi weer en er is nauwelijks wind en er zijn nauwelijks (steile en lange) heuvels. Een rit uit het boekje zeg maar. Onderweg zien we tabaksschuren

Tabakschuur

, talrijke silo’s

Silo’s

en grote kippenstallen. Soja bonen en mais is het hoofdgewas.

Soja bonen zijn geoogst

Mooie huizen met een parkachtige tuin schuiven voorbij.

We zijn in Kentucky dus bij KFC. Tyson is een grote speler in fried chicken. We gaan wat eten bij Lauries restaurant

Lauries restaurant

en praten met twee kippenboeren. 3 miljoen kippen per jaar worden door hen afgeleverd aan Tyson en vervolgens geprocessed, zoals ze hier zeggen, tot kipnuggets.

Laurie heeft een restaurant, tankstation en een ijzerwinkel. Dat is ook tevens het dorp, meer is er niet.

Ik ga de kipnuggets proeven als we de bestemming bereikt hebben samen met een biertje wat we nog tegoed hebben.

We logeren bij Angelica

Angelica

, Jo en Noe hun zoontje van 14, net buiten het dorp. Angelica houd van koken en zet een heerlijke spaghetti met dikke saus voor ons en een heerlijke salade. We boffen met zo’n lieve mensen. We slapen in een ruimte afgescheiden met zeil van de schuur.

Slaapkamer

Het is aangenaam warm en de zonnestralen zullen ons morgenvroeg wakker maken. Vitrage ontbreekt. De kerstboom staat langs het eenpersoons bed. Ik mag op de bank slapen onder dolken en zwaarden die als wanddecoratie dienen.

1. Gerry Heckler:
    5 oktober 2022
    My sister used to live in Utica, so I know the area pretty well. Beautiful country. Travel safe.
  2. Wies Luijten:
    6 oktober 2022
    Nice Gerry that you are following us and that you also have been in this area
  3. May en Corry Derks:
    5 oktober 2022
    Je maakt zo wat mee!
  4. Anneke:
    6 oktober 2022
    Geen stikstofprobleem aldaar????? Niet zo drukbevolkt.
    Weer een hele bijzondere dag.
    Groetjes, Anneke en Frans