Dag 81 zaterdag 8 okt richting Harrodsburg

9 oktober 2022 - Harrodsburg, Kentucky, Verenigde Staten

We fietsen terug naar hetzelfde restaurant als gisteravond. Het lijkt of iedereen naar binnen wil. We moeten een tijdje wachten voordat we een tafel krijgen en nog een tijdje om ontbijt te krijgen. We vertrekken daarom als de aarde wat opgewarmd is wat wel plezierig is. De morgens zijn net boven het vriespunt.

De mooie huizen en herfstkleuren fleuren de route op.

HerfstkleurenHerfstWeiland

De heuveltjes niet maar het is wel een goede training. Na morgen wordt het iets serieuzer als we de Appalachen binnen fietsen.

We bezoeken het oudershuis van President Lincoln

Lincoln

maar dat viel een beetje tegen. Het ligt op de route en rust hebben we na 2 uur fietsen toch nodig. Ons hotel ligt 5 km buiten het centrum van Harrodsburg. Gelukkig is er langs het hotel een golfresort met restaurant, zodat we niet meer ver hoeven te fietsen voor een warme maaltijd.

Nog een paar grappige foto’s

PlantenbakGrappig

1. Geke en Wim:
    9 oktober 2022
    Leuk die rolling hills te fietsen (de heuvel af ten minste). Hebben jullie nog een Bourdon distilleerderij kunnen bezoeken?
    Kentucky hebben we ervaren als zeer conservatief. De confederatievlag, symbool van slavernij en onderdrukking, hangt hier veel. Ze hebben geen moeite met die verheerlijking.
    Leuk jullie fietsreis te volgen.
    groetjes