Dag 82 zondag 9 okt richting Berea

9 oktober 2022 - Berea, Kentucky, Verenigde Staten

Het wordt koud in de vroege morgen en te koud om te kamperen. Wanneer we vanuit Berea in oostelijke richting de Appalachen willen oversteken dan moeten we kamperen want er zijn weinig hotels.

We gaan het vanavond nog eens bekijken op internet wat de mogelijkheden zijn. Omfietsen, een U-Haul (bestelauto) huren of wat verder fietsen zodat we geen camping nodig hebben.

We  verlaten na een karig ontbijt het motel. We fietsen heuvel op, heuvel af

HerfstHerfst

langs grote villa’s met enorme gazons.

Ruim gazonGazon

We zien ook een bouwvallig huis wat eens een heel statig huis moet zijn geweest

Vergane glorie

Een vervallen restaurant met tankstation, wat nog steeds in gebruik is,

Tankstation en restaurant

siert de tocht terwijl de Appalachen in zicht komen.

De Appalachen

We fietsen een stukje op die scherpe grens tussen heuvels en nog veel meer (steile) heuvels. Het kan je niet ontgaan dat hier de bergen beginnen en dit het gebied is waar lange afstanden zonder overnachting genomen moeten worden. Blijkbaar wonen in die bergen met onmeetbare bossen niet veel mensen.

Dat laten we even bezinken. We kloppen aan bij het hotel voor vannacht in Berea. Even uitrusten en dan gaan we vlakbij eten. We laten de fietsen staan en rollen de heuvel af het restaurant in met kerstartikelen.

Kerstartikelen

Wies besteld een heerlijke forel en ik meatloaf, gehaktbrood.

We bespreken de nieuwe route die we gaan volgen. Overnachten in de tent met deze kou in de vroege morgen gaan we niet doen. Overdag is het immers mooi weer, zonnig en begin 20 C.

We fietsen een flink stuk om maar dan overnachten we wel in een motel of we hebben een Warmshower. Over 9 dagen zitten we dan weer op de route.

Twee video’s staan ook in dit blog

1. Anneke:
    10 oktober 2022
    Niet leuk, die kou. Dan wil je liever niet in een tent zijn. Dan moet je een keuze nemen. Hoop dat jullie de juiste keuze maken. Weer mooie plaatjes.
    Frans en Anneke
  2. Mia Litjens:
    10 oktober 2022
    Ha Wies en Ton,
    ik liep nog wat achter met jullie blog, ben er maar eens even voor gaan zitten en inmiddels weer bijgelezen. Mooie verhalen, mooie plaatjes en bijzondere ontmoetingen. Ik neem mijn petje af voor jullie avontuur, 't is genne kattepies! Ook hier worden de nachten kouder en ik zou er niet aan moeten denken om in een tentje te slapen, brrrrrr.............
    Succes met het vervolg van de reis!