Dag 83 maandag 10 okt richting Winchester

10 oktober 2022 - Winchester, Kentucky, Verenigde Staten

We weten dat we vandaag een korte rit maken dus we vertrekken wat later. Eerst wat fruit en een adapter kopen om de banden van de fietsen op te pompen.

Het is een prachtige dag over mooie kleine wegen. We genieten van de herfstkleuren.

HerfstRivierRivierHerfstkleurenRivier

Ook al is er een brug gesloten

Wegafsluiting

voor al het verkeer, we wringen onze fietsen er doorheen en blijven de GPS volgen. Kentucky is berucht voor de honden die je enorm kunnen laten schrikken. De meeste maken er een spelletje van en als je ze ziet aankomen dan is de schrik wat minder. Toch zijn we gewapend voor dat soort honden die vlees ruiken. We hebben een toeter op perslucht die een enorme herrie maakt. Werkt dat niet dan gebruiken we spray, normaal om beren op afstand te houden. We hebben de spray nog niet gebruikt omdat we dat wel een beetje heftig vinden.

In sommige counties kan je slechts in enkele restaurants alcohol bestellen. Wel moet je hiervoor 21 jaar zijn en je legitimeren. Zelfs als 65+ ers moeten we onze  paspoorten met geboortedatum laten kijken, tot hilariteit van zowel ons als het personeel. Dit is overigens niet in alle Staten zo. Immers de bediening moet ook minstens 21 jaar zijn om alcohol te mogen serveren.

Op sommige plaatsen zagen we een tuinafscheiding bestaande uit stenen. Het doet mij denken aan Engeland.

Engelse tuinafscheiding

Ons motel heeft een klein zwembad dat nog open is en na onze aankomst trekken we enkele baantjes. Heerlijk. ‘s Avonds eten we nog een lekkere pasta bij een Italiaan. Zelfs de combinatie van pasta en wortels is heerlijk. Ode aan de kok.

1. Louis Cordewener:
    11 oktober 2022
    Mooie omgeving waarin jullie nu fietsen Ton.
  2. Anneke:
    11 oktober 2022
    Weer een prachtig verhaal. Toch zeker wel een drankje kunnen scoren.
    Gr. Anneke en Frans
  3. Nelly verbeek:
    12 oktober 2022
    Wat een aangename afwisseling van landschap, veel intiemer ,mooi
    Petje af voor jullie.