Dag 84 dinsdag 11 okt richting Morehead

11 oktober 2022 - Morehead, Kentucky, Verenigde Staten

We fietsen naar Jessica en Jamie, onze Warmshowers voor vannacht. Maar voordat we daar aankomen fietsen we over steile heuvels, niet hoog maar we moeten afstappen want dit is een maatje te veel.

HerfstkleurenRivierHerfstHerfstHerfst

We hebben trek in koffie maar de gemarkeerde plaats op de kaart bestaat niet meer. Een eindje verderop is een schuurtje, Madhatters Country Store, met hoeden, petten en shirts.

We vragen of hij ook koffie verkoopt. Verkopen doet hij niet maar hij wil het wel schenken. Binnen in de schuur lijkt het wel een museum op een vierkante cm.

Madhatters Country store

Hij zegt dat hij een historicus is van 82 jaar. Dan vertelt hij over Bourbon Wisky dan weer over Elvis Presley welke liedjes hij ook zingt. Hij schakelt in rap tempo van onderwerp. Wij hebben de koffie op maar we krijgen nog een flesje Kentucky drankje zonder alcohol wat ons energie geeft. Dat heeft wel geholpen. We krijgen ieder een Kentucky Basebal petje en een papieren bewijs dat hij afstammeling is van de Shawnee indianen. Misschien heeft hij nog meer verteld maar ik kon zijn Kentucky Engels niet heel goed verstaan.

We fietsen verder en dankzij het drankje komen we redelijk uitgerust bij Jamie en Jessica. Jessica is voor werk op reis. Tijdens het eten schuiven Jason en Allison aan.

Jason en Alice

Jason zit in de Chamber of Commerce, de kamer van koophandel, en vertelt over een tuinbouwkas die hier door Nederlanders is gebouwd. Het bedrijf AppHarvest gaan we morgen bezoeken. Jason vertelt er wel bij dat we niet in de kas mogen vanwege ziektes die wij bij ons dragen.  Daar hebben we begrip voor. Het eten is voortreffelijk, gerookt varkensvlees, sla, hamburgers en mais.

Jason heeft een hele verzameling Bourbon Wisky.

Bourbon verzameling

De vaten waar Bourbon in bewaart wordt mogen maar één keer gebruikt worden. Ze gebruiken die vaten wel meerdere keren om bier te maken en dat geeft uiteindelijk een Bourbon smaakje aan het bier met 9% alcohol.

Ik ga al vroeg naar bed

1. Anneke:
    12 oktober 2022
    Jammer dat er zo weinig onderweg te krijgen is. Koffie, ed. Zeker met al die hellingen, dan heb je zeker trek in iets lekkers. De herfstkleuren zijn prachtig. Hier is het precies hetzelfde. Het is nu echt herfst. Gelukkig zijn de temperaturen nog altijd ok.
    Hoelang "moeten" jullie nog.
    Nog mooie dagen met veel mooie ontmoetingen en avonturen.
    Groetjes, Anneke en Frans
  2. Wies Luijten:
    12 oktober 2022
    Hallo Anneke
    Ik geniet elke dag van jou reacties.
    We verwachten onze tocht te voltooien rond 27 oktober. Op 1 november vliegen we terug vanuit Washington DC en arriveren op 2 november in Amsterdam.
    De omgeving hier is prachtig, maar ik kijk nu wel uit naar het einde van de tocht en naar het gewone leven thuis.
    Omdat het ‘s nachts te koud is om te camperen, hebben we onze route helemaal moeten veranderen, omdat er op de originele route niet overal overnachtingen mogelijk zijn. Het is een heel gepuzzel. Er staan ons nog wat zware etappes te wachten met stijle hellingen. Nog even doorzetten dus🤨.
    Het vervolg lees je op onze blog
  3. Anneke:
    13 oktober 2022
    Wat leuk, deze reactie. We leven met jullie mee en soms als het een dag niet helemaal meezit zou ik jullie even willen verwennen met een warme kop koffie of hete chocolademelk met een scheutje rum zodat jullie weer warm konden worden.
    Het is echt een heel avontuur. Jullie zullen een hecht team zijn geworden in alles. Heel bijzonder.
    Geniet van jullie laatste weken. Dan komen de mooie tijden hier en kunnen jullie dubbel genieten van alle leuke kleine dingen hier. Die zo voorspelbaar maar toch heel fijn zijn.
    Heel veel liefs, Anneke en Frans